OUG nr.41 din 2016 debirocratizare administrativa

Fiecare lucru la vremea lui

OUG nr.41 din 2016 debirocratizare administrativă privind:
  • stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi
  • pentru modificarea şi completarea unor acte normative
  • a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 490 din 30 iunie 2016

O cerinţă expresă a unor pături largi ale societăţii, care este tot mai des exprimată în spaţiul public, se referă la debirocratizare şi simplificarea administrativă.

În acest context, este imperios necesară adoptarea unor măsuri urgente, în considerarea interesului public, în sensul:

  • reducerii eforturilor de procurare a documentelor în vederea obţinerii serviciilor publice,
  • facilitarea interconectării bazelor de date între instituţiile publice.
Neadoptarea măsurilor propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă va genera:
  • blocaje, ineficienţă şi pierderi,
  • precum şi afectarea în continuare a unei mari părţi a populaţiei României care se confruntă cu fenomenul birocraţiei excesive.
În aceste condiţii nu se poate asigura:
  • punerea în aplicare a Programului de guvernare şi
  • îndeplinirea principalului rol al Guvernului de a realiza politica internă şi externă a ţării şi
  • de a exercita conducerea generală a administraţiei publice,
  • cu repercusiuni directe asupra cetăţenilor,
  • elemente care vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare.
Aplicarea:
  • Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi
  • al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi
  • serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi
  • de abrogare a Directivei 1999/93/CE de la data de 1 iulie 2016
  • impune creşterea gradului de furnizare a serviciilor online şi creşterea încrederii în tranzacţiile electronice, precum şi
  • stabilirea unui cadru de interoperabilitate a sistemelor informatice.

CAPITOLUL I  din OUG nr.41 din 2016

Măsuri privind simplificarea procedurilor administrative la nivelul administraţiei publice centrale
ART. 1

Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a publica, din oficiu, informaţii şi modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât şi pe punctul de contact unic electronic, definit de Hotărârea Guvernului nr. 922/2010 privind organizarea şi funcţionarea Punctului de contact unic electronic, în varianta actualizată şi într-un format tehnic care să permită descărcarea şi editarea lor în scopul completării pe calculator de către beneficiar.

ART. 2

(1) Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale:

  • care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate drept condiţie pentru furnizarea unui serviciu public
  • sunt obligate să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail,
  • asigurând condiţiile prevăzute de reglementările legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal.

Textul integral.…..  oug-nr-41-din-2016-masuri-simplificate-administratia-publica

Similar Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.