Legea nr.467 din 2006 consultare angajati

Legea nr.467 din 2006 consultare angajati privind stabilirea cadrului general de informare şi consultare a angajatilor a fost publicată în M.Oficial nr.1006 din 18 decembrie 2006
SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale
ART. 1 din Legea nr.467 din 2006 Consultare angajați
Prevederile prezentei legi reglementează cadrul general de stabilire a cerinţelor minime ale dreptului la informare şi consultare a angajaţilor.
ART. 2
(1) Modalităţile de informare şi consultare se pun în aplicare potrivit legii şi contractelor colective de muncă.
(2) În definirea şi aplicarea modalităţilor de informare şi consultare, angajatorul şi reprezentanţii angajaţilor vor respecta drepturile şi obligaţiile reciproce, ţinând seama atât de interesele întreprinderii, cât şi de cele ale angajaţilor.
ART. 3
În sensul prevederilor prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
- a) întreprindere – entitatea publică sau privată care desfăşoară o activitate economică cu ori fără scop lucrativ;
- b) angajator – persoana fizică sau juridică parte la contracte de muncă ori raporturi de muncă cu angajaţii în conformitate cu legislaţia română în vigoare;
- c) angajat – persoana fizică, parte a unui contract individual de muncă sau raport de muncă, care prestează munca pentru şi sub autoritatea unui angajator şi beneficiază de drepturile prevăzute de legea română, precum şi de contractele şi acordurile de muncă;
- d) reprezentanţii angajaţilor – reprezentanţii organizaţiilor sindicale sau, în cazul în care nu există sindicat, persoanele alese şi mandatate să reprezinte angajaţii, potrivit legii;
- e) informare – transmiterea de date de către angajator către reprezentanţii angajaţilor, pentru a le permite să se familiarizeze cu problematica dezbaterii şi să o examineze în cunoştinţă de cauză;
- f) consultare – schimbul de păreri şi stabilirea unui dialog între angajator şi reprezentanţii angajaţilor.
SECŢIUNEA a 2-a Domeniul de aplicare
ART. 4
- (1) Prezenta lege se aplică întreprinderilor cu sediul în România care au cel puţin 20 de angajaţi.
- (2) Numărul de angajaţi luat în considerare la nivelul întreprinderii este cel existent la data începerii procedurilor de informare.
- (3) Prevederile prezentei legi nu se aplică personalului navigant din marina comercială, aflat în misiune.
Text integral..…….Legea-nr.-467-din-2006-cadrul-de-informare-si-consultare-a-angajatilor