Etapele participarii la licitatii achizitii publice

Instituțiile publice pot achiziționa bunuri sau servicii prin intermediul unor licitații publice. În astfel de situații trebuie respectată o procedură specifică, care are următoarele etape:

  1. Identificarea oportunității:
    • să urmăriți anunțurile și notificările privind licitațiile publice în publicațiile oficiale, site-urile instituțiilor publice sau platformele specializate în achiziții publice.
  2. Studierea documentației:
    • să descărcați documentația de licitație sau caietul de sarcini de pe site-ul de specialitate sau de la instituția care organizează licitația;
    • să studiați cu atenție documentația pentru a înțelege cerințele, condițiile, termenii și criteriile de evaluare.
  3. Eligibilitate și calificare:
    • se va verifica eligibilitatea ofertei dvs. de înscriere la licitație, ce poate include cerințe legate de experiență, capacități financiare, tehnică, etc.
  4. Depunerea documentelor necesare:
    • în situația în care se solicită documente suplimentare la dosarul de înscriere la licitație (recomandări, certificate de calificare, garanții bancare) trebuie depuse în termenul legal.
  5. Întrebări și clarificări:
    • în eventualitatea necesității unor precizări sau clarificări privind documentația de înscriere la licitație, trebuie solicitate informațiile necesare de la instituția organizatoare, înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor.
  6. Depunerea ofertei:
    • să completați dosarul de înscriere la licitație cu toate documentele solicitate;
    • să respectați termenul limită de înregistrare specificate în documentația de licitație.
  7. Evaluarea ofertelor:
    • are loc după expirarea termenului limită pentru depunerea ofertelor. Instituția organizatoare va evalua toate ofertele conform criteriilor specificate.
  8. Notificarea rezultatelor:
    • după evaluarea dosarelor cu oferte, se va trimite o notificare de informare a candidașilor referitor la rezultatele licitației, indiferent de acceptarea sau respingerea ofertei respectivului candidat.
  9. Atribuirea contractului:
    • în situația selectării ofertei ca fiind câștigătoare, urmează încheierea și semnarea unui contract  conform termenilor și condițiilor specificate în documentația de licitație.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.