Codul aerian – Ordonanta nr. 29 din 1997

∞E mai bine să învingi prin ingeniozitate și minte decât prin împotrivire∞

Codul aerian – Ordonanţa nr. 29 din 1997 Republicată

  • Emitent: Guvernul României
  • Publicată în: Monitorul Oficial nr.45 din 26 ianuarie 2001

CAP. 1    Prevederi generale

  SECŢIUNEA I    Domeniul de aplicare
    ART. 1

(1) Prevederile prezentului Cod aerian se aplică tuturor activităţilor aeronautice civile, precum şi tuturor persoanelor fizice sau juridice care desfăşoară activităţile aeronautice civile respective în spaţiul aerian naţional şi pe teritoriul României.

(2) România are suveranitate deplină şi exclusivă asupra spaţiului aerian naţional, care face obiectul proprietăţii publice.

    ART. 2

Activitatea aeronautică civilă pe teritoriul şi în spaţiul aerian naţional este reglementată prin prezentul Cod aerian, prin actele normative interne din domeniu, precum şi în conformitate cu prevederile Convenţiei privind aviaţia civilă internaţională, semnată la Chicago, ale altor convenţii şi acorduri internaţionale la care România este parte.

 SECŢIUNEA a II-a    Termeni şi definiţii

ART. 3

În sensul prezentului Cod aerian, termenii şi definiţiile utilizate au următorul înţeles:

3.1. accident – eveniment legat de operarea unei aeronave, care se produce între momentul în care o persoană se îmbarcă la bordul acesteia cu intenţia de a efectua un zbor şi momentul în care toate persoanele aflate la bord sunt debarcate, şi în cursul căruia:

  1. o persoană este rănită grav sau mortal datorită faptului că se găseşte:
  • în aeronavă;
  • în contact direct cu aceasta sau cu un obiect care este fixat în aeronavă;
  • în contact direct cu o parte oarecare a aeronavei, inclusiv cu părţile care se detaşează din aceasta;
  • expusă direct aspiraţiei sau suflului motoarelor ori elicelor;
  1. aeronava suferă deteriorări, avarii sau cedări structurale, care alterează caracteristicile de rezistenţă structurală sau performanţele de zbor, necesită o reparaţie importantă care nu poate fi făcută în mod normal cu mijloacele existente la bord sau necesită înlocuirea elementelor deteriorate;
  2. aeronava a fost distrusă;
  3.  aeronava a dispărut sau este total inaccesibilă.

Aeronava este considerată dispărută atunci când căutările s-au încheiat oficial şi epava nu a fost localizată.

   Textul integral……….Ordonanta-nr.-29-din-1997-Codul-aerian-civil ….

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.